انواع سبک طراحی لوگو حرفه ای

  1. 1. پیکتوگرام یا لوگوی تصویر:

لوگوی تصویری یکی از انواع سبک های لوگو است که به عنوان پیکتوگرام نیز شناخته می شود. در این نوع لوگو از تصویری استفاده می شود که ویژگی های شرکت یا کسب و کار شما را برجسته می کند.

    این نمونه از سبک‌های مختلف لوگو، تصویری عینی دارد که وقتی مخاطب آن را می‌بیند، بلافاصله متوجه ایده‌ای که شما در ذهن داشتید، می‌شود. به طور خلاصه باید گفت که پیکتوگرام نوعی لوگو است که با تصویر از دیدگاه شرکت صحبت می کند.

استفاده از لوگوی تصویری زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که مخاطب هدف بی سواد باشد. حتی اگر مخاطبان شما اهل کشور دیگری هستند و زبان شما را نمی فهمند، یک لوگوی بصری زبان مشترکی را با آنها ایجاد می کند.

یکی از مزایای این سبک از لوگو این است که از آنجایی که یک تصویر است، به راحتی در ذهن مردم می ماند. همه ما می دانیم که ذهن حتی پس از یک نگاه سریع، از آنچه مشاهده کرده است، نتیجه گیری می کند.

    بنابراین، باید در انتخاب تصویر لوگوی خود دقت کنید تا بتواند تصور درستی از شرکت، محصولات و خدمات شما به مردم بدهد. یک برداشت مثبت که او را به مشتری شما تبدیل می کند. «پپسی» و «اپل» از جمله برندهایی هستند که از لوگوی پیکتوگرام برای معرفی خود استفاده کرده اند. لوگوی «پژو» نیز جزو لوگوهای تصویری ایرانی به شمار می رود.

  1. 2. تایپوگرام یا لوگوی نوشته شده:

تایپوگرام یکی از انواع دیگر سبک های لوگو است که به عنوان لوگوی نوشتاری نیز شناخته می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع لوگو بر اساس نوشتار است. تایپوگرافی نوعی مهارت طراحی است که توسط متخصصان طراحی لوگو حرفه ای  انجام می شود.

طراحان تایپوگرافی به چیدمان و سبک نوشتاری متن مناسب برای هر حرفه ای توجه دارند. لوگوهای نوشته شده انواع مختلفی دارند. برخی از آنها پیچیده تر و مفهومی تر هستند و مخاطب برای درک آنها باید بیشتر فکر کند، اما سایر لوگوهای نوشته شده به سادگی می توانند مفهوم مورد نظر برند خود را منتقل کنند.

    لوگوهای متنی پیچیده معمولاً توسط شرکت های بزرگتر انتخاب می شوند. این لوگوها اغلب از نظر ساختاری بسیار ساده و از نظر مفهومی پیچیده هستند. گاهی مفاهیم پشت این نوشته های ساده پنهان می شوند و به سختی قابل تشخیص هستند. برخی دیگر از لوگوهای تایپوگرافی، بر خلاف لوگوی قبلی، می توانند مفاهیم را به سادگی منتقل کنند.

این دسته از لوگوها معمولا توسط کسب و کارهای کوچکی انتخاب می شوند که بودجه کمتری برای بازاریابی دارند. برای ساخت یک برند زمان و هزینه زیادی صرف می شود. بنابراین، کسب‌وکارهای کوچک راه ارزانی را انتخاب می‌کنند تا با استفاده از لوگوهای ساده تایپوگرافیک، خود را به راحتی در معرض دید عموم قرار دهند.

به طور کلی، لوگویی که به سادگی مفهوم مورد نظر را منتقل می کند، شانس بیشتری برای ماندگاری در اذهان عمومی دارد. «کوکاکولا» و «اسکایپ» از جمله مواردی هستند که برای معرفی خود از تایپوگرام یا لوگوی نوشته شده استفاده می کردند. لوگوی برند «یک و یک» نیز نمونه ای از لوگوهای نوشتاری ایرانی است.

  1. 3. مونوگرام یا لوگوی نمادین:

مونوگرام یکی از انواع سبک های لوگو است که به عنوان لوگوی نمادین نیز شناخته می شود. در این نوع از لوگوها، با توجه به جلوه های بصری و زیبایی شناختی، از یک یا چند حرف ابتدایی نام برند برای معرفی آن و تبدیل آن به نمادی منحصر به فرد استفاده می شود.

حروف مونوگرام را می توان با تصویر طراحی کرد تا مفهوم برند مورد نظر را بهتر منتقل کند. مونوگرام یا نشان نمادین یکی از قدیمی ترین اشکال شناسایی است و اولین استفاده از آن در یونان باستان انجام شده است.

در آن زمان یونانی ها حروف اول نام شهرها را بر روی سکه ها حک می کردند. این لوگو نیز توسط نقاشان بر روی آثار خود استفاده می شد. «بی‌بی‌سی» و «سی‌ان‌ان» شبکه‌های خبری هستند که از مونوگرام یا لوگوی نمادین برای معرفی خود به مردم استفاده کرده‌اند. لوگوی «بانک رفاه» نیز یکی از نمونه های لوگوهای نوشتاری ایرانی است.

  1. 4. لوگوهای کلاسیک:

لوگوی کلاسیک یکی از انواع سبک های لوگو است. در این نوع لوگو از فونت ها، تصاویر و نمادهای مختلف برای ارائه برند استفاده می شود. همانطور که می دانید سادگی یکی از ویژگی های یک لوگوی موفق است، اما لوگوی کلاسیک بسیار شلوغ و نامرتب به نظر می رسد و به همین دلیل شانس کمتری برای ماندن در اذهان عموم دارد.

    لوگوهای "لیورپول" و "هارلی دیویدسون" به عنوان لوگوهای کلاسیک در نظر گرفته می شوند. از نمونه ایرانی این لوگو می توان به لوگوی باشگاه فرهنگی ورزشی «شهر خودرو» اشاره کرد.

  1. 5. لوگوهای چکیده:

نوع دیگری از سبک لوگو، لوگوی انتزاعی است. تصویر استفاده شده در لوگوی انتزاعی یک تصویر عینی نیست. در نتیجه ممکن است مخاطب در نگاه اول مفهوم را درک نکند. در این نوع لوگو می توان از هر شکل هندسی استفاده کرد.

یکی از مزایای استفاده از لوگو abstrمنظور این است که چنین طراحی مخاطب را محدود به یک تصویر نمی کند و برخلاف لوگوهای دیگر که بر یک مفهوم خاص تمرکز می کنند، مخاطب را برای درک مفاهیم باز می گذارد.

برندهای «نایک» و «آدیداس» از جمله برندهایی هستند که از لوگوهای انتزاعی برای معرفی خود به دنیا استفاده کرده اند. از لوگوی «دانشگاه آزاد اسلامی» می توان به عنوان نمونه ایرانی از این گونه لوگوها نام برد.

 

  1. آرم مسقطی:

نوع دیگری از سبک لوگو مسقطی است. این نوع لوگو بر روی یک شخصیت مانور می دهد. برای این منظور طراحان از تصویرسازی برای خلق یک شخصیت کارتونی استفاده می کنند. آرم مسقط می تواند برای بچه ها و خانواده ها سرگرم کننده باشد.

این لوگوها معمولا رنگارنگ، کارتونی و سرگرم کننده هستند و در صورت استفاده صحیح می توانند ایده ای بی نظیر برای معرفی کسب و کار باشند. برندهای غذایی، شرکت های خدماتی و تیم های ورزشی معمولا مشتریان این سبک لوگو هستند. برندی که از آرم مسقط برای معرفی خود استفاده می‌کند، به مردم می‌گوید که شما مانند خانواده ما هستید تا آنها احساس صمیمیت و صمیمیت کنند. برندهای "KFC" و "Pringles" از آرم مسقط برای معرفی خود به مردم استفاده کردند.

 

آرم های نمادی انواع دیگری از سبک های لوگو هستند که اگرچه قدیمی هستند اما همچنان محبوب هستند. اجزای سازنده این نوع لوگو شامل شکل و متن داخل آن است. «استارباکس» و «هارلی دیویدسون» از لوگوهای نمادین برای معرفی خود استفاده کردند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.