چرا ایمپلنت دندان لق می شود ؟

به نظر شما چون هدف دندانپزشک از گذاشتن ایمپلنت مشخص است و قصد دارد ایمپلنت را در محل مخصوص خود نصب کند پس علت لق شدن دندان های ایمپلنت پس از مدتی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از آنجایی که ایمپلنت دندان مستقیماً در داخل استخوان قرار می گیرد، بنابراین پس از نصب ایمپلنت دندان و جوش دادن آن با استخوان فک، هیچ گونه حرکتی نباید در آنجا مشاهده شود. باید در نظر داشت که هر حرکتی ممکن است نشان دهنده خرابی نصب ایمپلنت باشد. این عدم موفقیت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله مشکلات ساختاری در خود ایمپلنت یا مشکلات بافت استخوانی.

 

بنابراین باز هم تاکید می کنیم که ایمپلنت دندان به هیچ وجه نباید تکان بخورد و باید در جای خود محکم بماند. اگر به هر دلیلی با این مشکل مواجه شدید، از زبان یا دست خود برای محکم کردن ایمپلنت استفاده نکنید. زیرا ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند. در صورت شل شدن ایمپلنت دندان حتماً سریعا با دندانپزشک متخصص مشورت کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد علت لق شدن ایمپلنت دندان به تفصیل با شما عزیزان صحبت کنیم. و چند سوال در این باره از دندانپزشک زیبایی مریم امیدی بپرسیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله کاربردی با ما همراه باشید.

 

علت شل شدن ایمپلنت دندان

اگرچه در بسیاری از افرادی که از ایمپلنت دندان استفاده می کنند، این روند موفقیت آمیز بوده و از آن راضی هستند. البته در برخی افراد احتمال شل شدن لمینت دندان وجود دارد. حال قصد داریم از دکتر  حمید ضا محمدی اصلفارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بورسیه زیبایی ایتالیا با سالها تجربه بپرسیم که علت شل شدن ایمپلنت دندان و همچنین شل شدن پوشش ایمپلنت دندان چیست؟ او دلایل متعددی را برای شل شدن ایمپلنت ذکر کرد. که شامل موارد زیر می باشد.

 

بیماری پریودنتال چیست؟ دعوت می کنیم

 

عدم همجوشی مناسب استخوان

همجوشی استخوان در فرآیند ایمپلنت دندان به این معنی است که پس از کاشت ایمپلنت با جراحی در استخوان فک، استخوان فک باید روی سطح ایمپلنت رشد کرده و آن را بپوشاند. اما اگر این اتفاق نیفتد و توانایی طبیعی بدن برای ترمیم آن قسمت تحت تأثیر قرار گیرد یا ایمپلنت تحت فشار باشد، جوش استخوان اتفاق نمی‌افتد. از سوی دیگر، اگر ایمپلنت در ناحیه ای قرار داده شود که بافت استخوانی سالم کافی نداشته باشد و یا ایمپلنت در جای مناسبی در بافت استخوانی قرار نگیرد، باعث عدم همجوشی مناسب استخوان می شود. . . معمولاً این مشکل بلافاصله پس از نصب ایمپلنت رخ می دهد.

 

فشار بیش از حد

اگر ایمپلنت های جدید تحت فشار بیش از حد قرار گیرند، باعث ایجاد مشکلاتی در فرآیند جوش خوردن استخوان به ایمپلنت می شود. بنابراین یکی از علل شل شدن ایمپلنت های دندانی فشار بیش از حد است. اگر فرد مورد نظر پس از کاشت از دندان مصنوعی خود استفاده کند، باعث فشار بیش از حد بر روی آن می شود. علاوه بر این، بیرون زدگی پایه ایمپلنت دندان نیز باعث ایجاد فشار بر روی آن خواهد شد.

 

عفونت

عفونت یا پری ایمپلنتیت بسیار شبیه به بیماری لثه است که در اطراف دندان های طبیعی در نتیجه حمله باکتری ها به بافت لثه رخ می دهد. عفونت یکی دیگر از دلایل شل شدن ایمپلنت های دندانی است. یکی از عوامل اصلی عفونت عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و روش اشتباه مسواک زدن است. همچنین گاهی اوقات سیمانی که برای نصب تاج دندان روی ایمپلنت استفاده می شود یکی دیگر از علل عفونت است. اگرچه عفونت ممکن است در حین جراحی رخ دهد، اما در بیشتر موارد عفونت ماه ها یا سال ها پس از کاشت ایمپلنت دندان رخ می دهد. در واقع عفونت باعث ملتهب شدن لثه و در نهایت شکسته شدن استخوان های زیرین می شود و همین موضوع باعث شل شدن ایمپلنت دندانی می شود.

 

پروتزهای بی کیفیت و نامناسب

بریج دندان، دندان مصنوعی و تاج دندان از جمله پروتزهایی هستند که در صورت عدم ثبات لازم یکی از عوامل لق شدن ایمپلنت های دندانی به حساب می آیند. در واقع، قرار دادن در محل نامناسب، سایش، شل شدن پیچ یا سیمان باعث این مشکل می شود. در این شرایط هر بار که فرد شروع به جویدن می کند، دندان مصنوعی وارد دهان می شود که فشار زیادی به ایمپلنت دندان وارد می کند و در نهایت باعث شل شدن و جدا شدن ایمپلنت دندان از استخوان فک می شود.

 

علت شل شدن ایمپلنت دندان

 

سایر دلایل و علل شل شدن ایمپلنت دندان nt

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، علت لق شدن ایمپلنت دندان برای هر فردی می تواند متفاوت باشد. در اغلب موارد، زمانی که فرآیند نصب ایمپلنت مختل می شود، فرد هنگام غذا خوردن متوجه این موضوع می شود. علاوه بر این، التهاب لثه، تورم بسیار بزرگ و قابل لمس، فرورفتگی غیرعادی لثه و درد یا ناراحتی شدید نیز از دیگر علائم و نشانه های شل شدن پوشش ایمپلنت دندانی است.

 

علاوه بر این، تغییر رنگ بافت لثه اطراف ایمپلنت، خونریزی لثه و آسیب استخوان نیز از دیگر علائم ناشی از شل شدن ایمپلنت دندانی است. پیشنهاد می کنیم مقاله رژیم غذایی بعد از کاشت را که باید رعایت کنید را مطالعه کنید. به طور کلی، برخی از دلایل دیگری که باعث شل شدن ایمپلنت های دندانی می شوند شامل موارد زیر است.

 

از دست دادن استخوان در اطراف ایمپلنت

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

وضعیت بد بافت های لثه

بیماری دندان قروچه

سیگار کشیدن

بیماری های کلیه، کبد و دیابت

نداشتن رژیم غذایی مناسب

پرتودرمانی سر و گردن در بیماران سرطانی

مروری بر انواع لق شدن ایمپلنت دندان

علت شل شدن ایمپلنت های دندانی به دو صورت می تواند باشد. در حالت اول که مربوط به روکش و اباتمنت است، در بسیاری از موارد علت شل شدن ایمپلنت دندان مربوط به محل اتصال روکش و اباتمنت است. در چنین شرایطی علت شل شدن ایمپلنت دندان به راحتی توسط دندانپزشک قابل حل است. و در مورد دوم که مربوط به پیچ ایمپلنت است، علت شل شدن ایمپلنت دندان از بین رفتن اتصال وسط ایمپلنت و استخوان فک است که نتایج جدی تری به دنبال دارد. صبور. .

 

ناگفته نماند که این احساس شل شدن ایمپلنت دندان در بیشتر موارد به روکش نصب شده روی پیچ مربوط می شود که شل می شود. یعنی مربوط به پیچ ایمپلنت دندان نیست. از طرفی در افرادی که سه دندان را با هم از دست داده اند، برای ساخت ایمپلنت از روکشی حاوی دو یا سه دندان استفاده می شود. و روی پیچ دو طرف قرار می گیرد. در چنین شرایطی احتمال شل شدن تاج دندان وجود دارد و این یکی از دلایل دیگر ول شدن ایمپلنت دندانی به حساب می آید. برای اطلاع از نرخ خدمات دندانپزشکی با کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر حمید رضا محمدی اصل تماس بگیرید.

 

اقدامات لازم برای درمان لق شدن ایمپلنت دندانی

اگر احساس کردید که پوشش ایمپلنت دندان شل شده است، باید فوراً با پزشک خود مشورت کنید. با توجه به اینکه علت لق شدن ایمپلنت های دندانی در هر فردی متفاوت است، از این رو درمان های مختلفی برای این عارضه تجویز می شود. این روش درمانی به صلاحدید دندانپزشک و وضعیت بیمار بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر علت رد ایمپلنت و شل شدن ایمپلنت دندان عفونت باشد، با مصرف دوره ای آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط دندانپزشک قابل حل است.

 

در سایر بیماران که علت شل شدن ایمپلنت دندانی به دلیل از دست دادن استخوان است، پیوند استخوان لازم است. لازم به ذکر است در افرادی که مشکل آنها بسیار جدی شده است، دندانپزشک باید برای تخلیه ایمپلنت مداخله کند تا پس از اتمام درمان های تکمیلی، کاشت مجدد انجام شود. اگرچه برای برخی از مشتریان شرایط به گونه ای است که آرامش آن سطحی است. برای این افراد دندانپزشک با تمیز کردن اطراف ایمپلنت و در نهایت سفت کردن اجزای ایمپلنت مشکل و علت شل شدن ایمپلنت دندان را حل می کند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.